مقایسه خودرو آئودی Q5 با BMW X3
یک اردیبهشت
|
0 نظر
نوشته شده توسط : زهرا پروانه 1

آئودی Q5 وBMW X3 دو نوع از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند جهان هستند. خریداران اغلب بخاطر ترکیب خوب پالایش، تجهیزات، امنیت و عملکرد با کیفیت این دو خودرو، به سمت‌شان جذب میشوند .  فروشی که کمپانی های این دو اتومبیل در ایلات متحده آمریکا داشته اند، به آسانی از فروش مدل های قبلی این خودرو ها یعنی BMW  3 و آئودی A4 پیشی گرفت.
انتخاب این که کدام یک از این خودروها مناسب تر است، میتواند دشوار باشد. اما هر دو مدل تقریبا حدود 41000 دلار قیمت دارند و ویژگی های جالب توجهی را ارائه میدهند.  در این مقاله، بررسی میکنیم که کدام یک میتواند ویژگی های مناسب تری را برای شما، ارائه دهد.


شباهت های این دو خودرو

این دو اتومبیل هر دو در ارائه ای که در سال 2018 از آنها انجام شد، به طرزی کاملا جدید طراحی شدند. در نگاه اول به طراحی این خودرو ها، ممکن است فکر کنید که مهندسین آنها تقریبا یک طرح را ارائه داده اند.
خودروی آئودی q5این خودروهای شاسی بلند، هر دو مجهز به موتور چهار سیلندر توربو شارژ هستند. این موتور ها حدود 250 اسب بخار نیرو به خودرو میبخشند. مدل هایی از این خودرو ها نیز وجود دارند که دارای موتور شش سیلندر هستند که بیش از 350 اسب بخار نیرو تولید میکند.
در فضای داخلی آئودیq5 و BMW  x3 حداکثر 5 نفر میتوانند بنشینند. فضای سرنشین عقب این خودروها به نحوی طراحی شده است تا برای برآورده کردن نیازهای معمول خانواده ای کوچک، کافی باشد.  فضای بار در آئودی5Qبرابر با  26.8 فوت مکعب است، درحالی که BMW  X3 فضای باری برابر با 28.7 فوت مکعب دارا است.
این خودروهای شاسی بلند، هر دو از وارانتی 4 ساله برخوردار هستند. شرکت آئودی هزینه اولین تعمیرات این خودرو را تقبل میکند، اما شرکت BMW  از این هم فراتر رفته، و طبق برنامه، در صورت خرابی هزینه تعمیرات خودرو را تا سه سال، یا تا مدتی که خودرو 36000 مایل پیموده باشد، تقبل میکند.


تفاوت های آئودی Q5 و BMW

این دو اتومبیل، هر دو تجربه ای راحت و امن از رانندگی را در جاده های مختلف در اختیار شما خواهند گذاشت. همچنین شما میتوانید این خودروها را با استفاده از گزینه سیستم تعلیق انعطاف پذیر به نحوی تنظیم کنید که رانندگی نرم تر و انعطاف پذیرتری را تجربه کنید، و یا اگر بخواهید، خودرو را برای استفاده های اسپرت محکم تر کنید.
این ویژگی در تمام خودروهای X3 اختیاری است، اما آئودی آن را فقط در بالاترین سطح تریم  Q5 ارائه میدهد. هنگام رانندگی با شور و اشتیاق، متوجه شدیم که X3  نسبت به Q5  هیجان بیشتری را به راننده میبخشد و او را بیشتر درگیر رانندگی میکند.
 
امنیت خودرو
از نظر ایمنی، هر دو مدل از طرف سازمان "بیمه ایمنی بزرگراه "، برای حفاظت از تصادف و اثربخشی فناوری های جلوگیری از تصادف، بالاترین امتیاز را دریافت کرده اند. اما برخی از این ویژگی های مربوط به جلوگیری از تصادف، درBMW بیشتر یافت میشوند. به عنوان مثال، "سیستم کنترل خطور جاده" و "سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر" را می توانید در هر نسخه ای از X3 بیابید، درحالی که این ویژگی ها فقط در بالاترین سطح تریم Q5  موجود هستند.

خودروی bmw x3فضای داخلی خودرو
همانطور که پیش تر گفتیم،  فضای داخلی این خودرو ها به محوی طراحی شده است که 5 نفر بتوانند به راحتی نیاز یک خانواده کوچک را برآورده میکند، و فضای باری که آئودی Q5 و BMW   3X در اختیار سرنشینان قرار میدهد نیز به ترتیب 26.8 و 28.7 فوت مکعب است.
تفاوت های داخلی بین این خودروها، بیشتر مربوط به سبک آنها است. فضای داخلی هر دو اتومبیل دارای صفحه نمایش سرگرمی بزرگ هستند و از کیلومترشمار های دیجیتالی با وضوح بسیار بالا برخورداند که طیف وسیعی از تنظیمات را شامل میشوند. کیلومترشمار BMW   دارای محفظه فیزیکی است که ظاهری سنتی تر به آن میبخشد. پنل کیلومتر شمار اتومبیل آئودی ظاهری مدرن دارد و از تنظیمات چشمگیرتری از جمله امکان نمایش نقشه ناوبری در کل صفحه، برخوردار است.
این اتومبیل ها هر دو فضای داخلی فوق العاده ای دارند. به هیچ عنوان نمیتوان کیفیت ساخت این خودرو ها و کیفیت قطعات آنها را انکار کرد. پلاستیک های ارزان قیمت در ساخت هیچ کدام از این دو خودرو به کار نرفته است. علاوه بر آن، کیفیت چوب و آلومینیومی که در ساخت آنها به کار میرود، بسیار بالا است.
به طور کلی، باید گفت که از نظر ما کار کردن با کنترل های اتومبیل آئودی راحت تر است، و کیفیت قطعات و ابزار داخلی آن نیز بیشتر است. همچنین، این خودرو فضای بیشتری برای پاهای مسافران در نظر میگیرد و خانواده ها و دوستان در طول مسافرت، در این خودرو بیشتر احساس راحتی خواهند داشت.

سیستم اطلاعاتی / سرگرمی
تفاوت دیگر این دو اتومبیل، اتصال تلفن های هوشمند با سیستم های Apple CarPlay و Android Auto است. این سیستم ها می توانند برنامه های انتخابی شما را از تلفن شما به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش های خودرو، نمایش دهند. X3 فقط از Apple CarPlay پشتیبانی می کند، بنابراین کاربران اندرویدی در این مورد شانسی ندارند. Q5 هم از سیستم اندروید و هم اپل پشتیبانی میکند.
با این حال صاحبان آیفون، قطعا از این که تلفن همراهشان انقدر خوب و بی نقص به سیستم اتومبیل X3 متصل میشود، قدردانی میکنند. همچنین باید ذکر کنیم که درست است که BMW  از هر دو سیستم عامل پشتیبانی میکند، اما نکته منفی این است که عدم وجود عملکرد لمسی در این خودرو برای این سیستم ها، میتواند کار با آن را گاهی دست و پا گیر تر کند.
 
خودروی BMWX3هزینه ها
بودجه ای که برای خرید و نگهداری این خودرو نیاز دارید نیز یکی از مهم ترین عامل تصمیم گیری است. همه مردم خواهان بهترین عملکرد و امکانات هستند، اما همچنین نیاز است که بررسی کنیم چه خودرویی از نظر بودجه با سبک زندگی ما سازگاری دارد.
مدل پایه X3  قیمتی حدود 41000 دلار دارد. اما اگر در جایی زندگی میکنید که با بارش زیاد برف روبرو هستید، باید مبلغی حدود 1650 دلار دیگر را نیز خرج ورژن xDrive  این خودرو کنید.
مدل پایه Q5 حدود 41500 دلار قیمت دارد، اما نکته مثبت این است که این مدل برای رانندگی در تمام وضعیت ها، حتی برف، مناسب است و دیگر نیازی به خرج اضافه جهت بهره مند شدن از امکانات مربوط به رانندگی در برف نیست.
 
هزینه سوخت
یکی دیگر تفاوت های این دو خودروی لوکس، در میزان سوختی است که مصرف میکنند. این قضیه ممکن است برای شما نیز حائز اهمیت باشد. به طور خلاصه میتوانیم بگوییم که :
•    آئودی Q5 در مسیرهای شهری حدود 32 MPG و در بزرگراه ها، حدود 72 MPG سوخت مصرف میکند.
•    BMW  X3 در مسیرهای شهری حدود 22 MPG و در بزرگراه ها، حدود 29 MPG سوخت مصرف میکند.
پس میتوان گفت که در این مورد، BMW  X3 سوخت کمتری مصرف میکند و برای افرادی که مایلند به صرفه جویی در سوخت کمک کنند و یا هزینه کمتری صرف آن کنند، انتخاب مناسب تری است.

خودروی آئودی Q5قدرت چرخ ها
وقتی به این خودروها نگاه میکنید، ممکن است تکنولوژی به کار رفته در آنها اول از همه چیز نظر شما را جلب کند اما قدرت موتور این خودروها، اولین چیزی خواهد بود که هنگام رانندگی در آنها، احساس میکنید.
آئودی Q5 از یک موتور چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ برخوردار است که حدود 252 اسب بخار قدرت تولید میکند. این خودرو از سیستم تعلیق هوا برخوردار است. با روشن کردن این سیستم، خودرو دست انداز ها و مسیرهای ناهموار را با حرکتی پروازگونه و بسیار روان پشت سر میگذارد که حسی رویایی مثل پرواز کردن میان ابرها را به شما میدهد. اما BMW  X3 از سیستم تعلیق هوا برخوردار نیست. این خودرو 248 اسب بخار نیرو تولید میکند و از موتور دو لیتری 30i برخوردار است. میتوان گفت که قدرت چرخ های این خودرو، کمی از آئودی Q5 کمتر است.

مزایای هر کدام به طور خلاصه چیست؟

از مزایای آئودی Q5 نسبت به BMW  X3 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
•    دارای سیستم اطلاعاتی/سرگرمی قوی تر
•    فضای داخلی گسترده تر و راحت تر
•    قدرت چرخ بسیار بالا
•    برخورداری از سیستم تعلیق هوا
•    کیفیت بالاتر قطعات
•    برخورداری از برخی تکنولوژی های ضد تصادف در بالاترین سطح تریم خودرو
•    سیستم اتصال به اندروید و آیفون
از مزایای BMW  X3 به آئودی Q5 به موارد زیر اشاره میکنیم:
•    مصرف سوخت کمتر
•    برخورداری از تکنولوژی های امنیتی و ضد تصادف در تمام مدل های خودرو
•    کیفیت بالای سیستم اتصال به آیفون
•    هیجان بیشتر در هنگام رانندگی

نتیجه گیری
پاسخ نهایی ما چیست؟ آئودی Q5  یا BMW  X3 ؟
اگر به دنبال پاسخی کوتاه هستید میتوانیم بگوییم : آئودی Q5

اما پاسخ مفصل تر این است که انتخاب کردن میان خودروهای BMW  X3 و Q5، انتخابی دشوار است. چرا که این دو خودرو قیمتی بسیار نزدیک به هم دارند، هر دو تجربه رانندگی راحت و خوبی را در اختیارتان میگذارند، و ویژگی های جالبی را ارائه میدهند. اگر به دنبال نوعی انعطاف پذیری در خودرو هستید که به شما اجازه بدهد ویژگی ها و امکاناتی که دوست دارید را دریافت کنید، بدون آن که نیاز باشد برای ویژگی هایی که نیاز ندارید پول پرداخت کنید، BMW  X3 گزینه مناسب تری برای شماست. همچنین اگر مایلید سوخت کمتری مصرف کنید، همانطور که گفته شد این خودرو سوخت کمتری مصرف میکند. اما اگر فضای داخلی و امکانات سیستم اطلاعاتی/سرگرمی برایتان حائز اهمیت است و به دنبال امکانات لوکس تری در این زمینه هستید، یا اگر ترجیح میدهید بر خودرویی سوار باشید که از قدرت چرخ بسیار بالایی برخوردار است، آئودی Q5 میتواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

نظرات

برای ثبت نظر همیشگی وارد شوید.
نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظر شما